Awards
D.W. Smith Fellowship Recipients
​
2023
Amelia Mills (English Department, Loughborough University), “Aphra Behn, translation, and disseminating ideas”
Jolène A. Bureau (Département d’histoire, Université du Québec à Montréal), «Les voix oubliées des femmes de la Montagne»
​
2022
Flora Amann, «Projet d'édition critique des Observations d’un sourd et muet de Pierre Desloges (1779)»
​
2021
Karenza Sutton-Bennett and Kelly Plante, «Online critical edition of Charlotte Lennox’s The Lady’s Museum»
​
2020
Jacinthe De Montigny, «La perception du Canada dans l'opinion publique anglaise et française au midi du XVIIIe siècle (1754-1763)»
Willow White, "Dramatizing Indigenous Women of North America on the Eighteenth-Century London Stage: Aphra Behn's The Widow Ranter; or, The History of Bacon in Virginia (1690)."
​
2019
Kandice Sharren, "Readers in the Margins: Texts, Paratexts, and the Politics of Romantic-era Fiction"
​
2018
Yoojung Choi, "Women's Travels in British Literature and Culture from 1650 to 1750"
​
2016
Alessia Rizzo: "Expositions de la place Dauphine in the 1720s and in the 1730s. A Reflection of Eighteenth-Century Paris Painting"
​
2015
Cristina S. Martinez, "Allan Ramsay: The Dissemination and Impact of A Painter's Oeuvre Across the Atlantic"
​
2014
Kathryn Desplanques
​
2013
Terry F. Robinson, University of Toronto
​
2012
Rose Logie, University of Toronto: "Masculinities in French Painting"
​
2011
Louise Curran, University College London
Anne-Sophie Gallo, Université de Grenoble II
​
2010
Yunko Akamatsu, University of London
Sören Hammerschmidt, Ghent University
​
2009
Geneviève Lafrance, « Écrire la peur sous la Révolution française : discours et récits »
Anna Miegon, "Behind the Phenomenon of The Ladies' Diary: Almanac Editors, their Collaborators, and the Company of Stationers, 1714-1754"
​
2008
Joël Castonguay-Bélanger, « Le recours à l'opinion publique dans la critique et la promotion de l'autorité scientifique. La croisade de Louis-Sébastien Mercier contre Newton »
Cécile Champonnois, « Le Voyage de deux opéras comiques au dix-huitième siècle »
​
2007
Isabelle Pichet, « La mise en exposition des Salons de l'Académie de peinture et de sculpture au XVIIIe siècle. L'apport du Tapissier »
Kristen E. Campbell, "Presence, Absence and Narratives of Loss: Spaces of Viewing in London 1770-1815"
​
2006
Chantal Turbide on L'Encyclopédie des Voyages in the 16th to 18th centuries
​
2005
Alexander McKay, "The Transient Glance, the Claude Mirror and the Picturesque"
​