top of page

Awards

D.W. Smith Fellowship Recipients

​

2023

Amelia Mills (English Department, Loughborough University), “Aphra Behn, translation, and disseminating ideas”

Jolène A. Bureau (Département d’histoire, Université du Québec à Montréal), «Les voix oubliées des femmes de la Montagne»

​

2022

Flora Amann, «Projet d'édition critique des Observations d’un sourd et muet de Pierre Desloges (1779)»

​

2021

Karenza Sutton-Bennett and Kelly Plante, «Online critical edition of Charlotte Lennox’s The Lady’s Museum»

​

2020

Jacinthe De Montigny, «La perception du Canada dans l'opinion publique anglaise et française au midi du XVIIIe siècle (1754-1763)»

Willow White, "Dramatizing Indigenous Women of North America on the Eighteenth-Century London Stage: Aphra Behn's The Widow Ranter; or, The History of Bacon in Virginia (1690)."

​

2019

Kandice Sharren, "Readers in the Margins: Texts, Paratexts, and the Politics of Romantic-era Fiction"

​

2018

Yoojung Choi, "Women's Travels in British Literature and Culture from 1650 to 1750"

​

2016

Alessia Rizzo: "Expositions de la place Dauphine in the 1720s and in the 1730s. A Reflection of Eighteenth-Century Paris Painting"

​

2015

Cristina S. Martinez, "Allan Ramsay: The Dissemination and Impact of A Painter's Oeuvre Across the Atlantic"

​

2014

Kathryn Desplanques

​

2013

Terry F. Robinson, University of Toronto

​

2012

Rose Logie, University of Toronto: "Masculinities in French Painting"

​

2011

Louise Curran, University College London

Anne-Sophie Gallo, Université de Grenoble II

​

2010

Yunko Akamatsu, University of London

Sören Hammerschmidt, Ghent University

​

2009

Geneviève Lafrance, « Écrire la peur sous la Révolution française : discours et récits »

Anna Miegon, "Behind the Phenomenon of The Ladies' Diary: Almanac Editors, their Collaborators, and the Company of Stationers, 1714-1754"

​

2008

Joël Castonguay-Bélanger, « Le recours à l'opinion publique dans la critique et la promotion de l'autorité scientifique. La croisade de Louis-Sébastien Mercier contre Newton »

Cécile Champonnois, « Le Voyage de deux opéras comiques au dix-huitième siècle »

​

2007

Isabelle Pichet, « La mise en exposition des Salons de l'Académie de peinture et de sculpture au XVIIIe siècle. L'apport du Tapissier »

Kristen E. Campbell, "Presence, Absence and Narratives of Loss: Spaces of Viewing in London 1770-1815"

​

2006

Chantal Turbide on L'Encyclopédie des Voyages in the 16th to 18th centuries

​

2005

Alexander McKay, "The Transient Glance, the Claude Mirror and the Picturesque"

​

bottom of page