top of page

Awards

Madoff Prize Recipients

 

2021

Florian Ponty, « Les traductions des voyages imaginaires : exotisme et adaptation »

Vanessa Van Puyvelde, "Beyond Boundaries: Negotiations of National Identity in Den Vlaemschen Indicateur (1779-87) and the Journal des Pays-Bas autrichiens (1786)"

​

2020

Jérémie Leclerc, "'Wise Passiveness' - Wordsworth, Spinoza, and the Ethic of Passivity"

​

2019

Sarah Carter, "'Our Modern Priapus': Thauma and the Isernian Simulacra"

​

2017

Laetitia Saintes (Université Catholique de Louvain), « Germaine de Staël, citoyenne du monde : Le cosmopolitisme dans l'œuvre staëlien »

Constantine C. Vassiliou (University of Toronto), "'Le système de John Law' and the Spectre of Modern Despotism in the Political Thought of Montesquieu"

​

2013

Johanna Danciu (York University), « L'hybridité du vaudeville lors de son passage de l'Ancien Régime au XIXe siècle  »

Ruth Scobie (Worcester College, Oxford), "'To dress a room for Montagu': Pacific Cosmopolitanism and Elizabeth Montagu's Feather Hangings"

​

2007

Tobias Heinrich (Ludwig Boltzmann Institute for the History and Theory of Biography, Vienna), "'This, I believe, is the only means of defying death': Johann Gottfried Herder's Concept of Intellectual Biography"

​

2006

Morgan Rooney (University of Ottawa), "Reading History in a Revolutionary Age: Strategies for Interpreting 1688 in Richard Price, James Mackintosh, and Edmund Burke"

​

2005

Emmanuel Bouchard (Université de Montréal), « Marques d'ironie dans les Avantures de Monsieur Robert Chevalier, dit de Beauchêne d'Alain-René Lesage »

​

2004

Noelle Gallagher (University of Chicago), "Point of View and Narrative Form in Moll Flanders and the Eighteenth-Century Secret History"

Marc-André Nadeau (University of Ottawa), « Le scepticisme de Rousseau dans la Profession de foi du vicaire savoyard »

​

2003

Mitia Rioux-Beaulne (Université de Montréal), « Aller retour: Fonction épistémologique et reflexive de l’altérité chez le Diderot de l’Encyclopédie »

Lauren Craig Stephen (McMaster University), "'Preternatural Pollutions': Nature, Culture, and Same-Sex Desire in Edward Ward's 'Of the Mollies Club'"

​

2002

Annie Cloutier (Université Laval), « L'œil mobile: Louis Sébastien Mercier et l'écriture de l'instant »

Darryl P. Domingo (University of Toronto), "'The Various Modes of Nature's Least Admirable Workes': or, The Collected Dunciad"

​

2001

Martin Nadeau (École des hautes études en sciences sociales), « Le théâtre de Marivaux et la Terreur »

Suzanne Stewart (University of Saskatchewan), "'Beyond that Small Circle All is Foreign to Us': Spatial and Social Cohesion in Sarah Scott's Millenium Hall"

​

2000

Sébastien Charles (Université d'Ottawa), « Existence et temporalité au Siècle des lumières. Turgot lecteur de Maupertuis et Berkeley »

Patricia Simmons (Cambridge University), "John Locke, Memory, and Narratives of Origin"

​

1999

Adam Budd (University of Toronto), "Moral Correction: The Refusal of Revision in Henry Fielding's Amelia"

Ugo Dionne (Université de Paris III), « Admirable et cavalier : le XVIIIe siècle de Philippe Sollers »

​

1998

Hélène Cussac (Université de Clermont-Ferrand II), « Bonheur et vie matérielle d'après le Tableau de Paris de Louis-Sébastien Mercier »

Ellie Kennedy (Queen's University), "Rousseau and Werther: In Search of a Sympathetic Soul"

​

1997

Jean Coutin (Université de Paris-IV, Sorbonne), « L'utopie sexuelle devant l'histoire. La temporalité ambiguë du roman pornographique français du XVIIIe siècle »

​

1996

Richard Pickard (University of Alberta), "Environmentalism and "Best Husbandry": Cutting Down Trees in Augustan Poetry"

​

1995

Deborah McLeod (University of Alberta), "Doth a Single Monk a Gothic Make?: Constructing the Boundaries to Keep the Fictional Hordes at Bay"

​

1994

Stephen Snobelen (University of Victoria), "The Argument over Prophecy: An Eighteenth-Century Debate between William Whiston and Anthony Collins"

​

1992

Noel Elizabeth Currie (Vancouver), "Cook and the Cannibals: Nootka Sound, 1778"

​

1991

Jean Coates Cleary (University of Victoria), "'The Knife which Amputates the Morbid Limb': The Domestication of Female Desire in Late Georgian Feminocentric Conduct-Book Fiction"

​

bottom of page