Prix et bourses
Récipiendaires du prix Madoff
2020
Jérémie Leclerc, "'Wise Passiveness' - Wordsworth, Spinoza, and the Ethic of Passivity"
2019
Sarah Carter, "'Our Modern Priapus': Thauma and the Isernian Simulacra"
2017
Laetitia Saintes (Université Catholique de Louvain), « Germaine de Staël, citoyenne du monde : Le cosmopolitisme dans l'œuvre staëlien »
Constantine C. Vassiliou (University of Toronto), "'Le système de John Law' and the Spectre of Modern Despotism in the Political Thought of Montesquieu"
2013
Johanna Danciu (York University), « L'hybridité du vaudeville lors de son passage de l'Ancien Régime au XIXe siècle »
Ruth Scobie (Worcester College, Oxford), "'To dress a room for Montagu': Pacific Cosmopolitanism and Elizabeth Montagu's Feather Hangings"
2007
Tobias Heinrich (Ludwig Boltzmann Institute for the History and Theory of Biography, Vienna), "'This, I believe, is the only means of defying death': Johann Gottfried Herder's Concept of Intellectual Biography"
2006
Morgan Rooney (University of Ottawa), "Reading History in a Revolutionary Age: Strategies for Interpreting 1688 in Richard Price, James Mackintosh, and Edmund Burke"
2005
Emmanuel Bouchard (Université de Montréal), « Marques d'ironie dans les Avantures de Monsieur Robert Chevalier, dit de Beauchêne d'Alain-René Lesage »
2004
Noelle Gallagher (University of Chicago), "Point of View and Narrative Form in Moll Flanders and the Eighteenth-Century Secret History"
Marc-André Nadeau (University of Ottawa), « Le scepticisme de Rousseau dans la Profession de foi du vicaire savoyard »
2003
Mitia Rioux-Beaulne (Université de Montréal), « Aller retour: Fonction épistémologique et reflexive de l’altérité chez le Diderot de l’Encyclopédie »
Lauren Craig Stephen (McMaster University), "'Preternatural Pollutions': Nature, Culture, and Same-Sex Desire in Edward Ward's 'Of the Mollies Club'"
2002
Annie Cloutier (Université Laval), « L'œil mobile: Louis Sébastien Mercier et l'écriture de l'instant »
Darryl P. Domingo (University of Toronto), "'The Various Modes of Nature's Least Admirable Workes': or, The Collected Dunciad"
2001
Martin Nadeau (École des hautes études en sciences sociales), « Le théâtre de Marivaux et la Terreur »
Suzanne Stewart (University of Saskatchewan), "'Beyond that Small Circle All is Foreign to Us': Spatial and Social Cohesion in Sarah Scott's Millenium Hall"
2000
Sébastien Charles (Université d'Ottawa), « Existence et temporalité au Siècle des lumières. Turgot lecteur de Maupertuis et Berkeley »
Patricia Simmons (Cambridge University), "John Locke, Memory, and Narratives of Origin"
1999
Adam Budd (University of Toronto), "Moral Correction: The Refusal of Revision in Henry Fielding's Amelia"
Ugo Dionne (Université de Paris III), « Admirable et cavalier : le XVIIIe siècle de Philippe Sollers »
1998
Hélène Cussac (Université de Clermont-Ferrand II), « Bonheur et vie matérielle d'après le Tableau de Paris de Louis-Sébastien Mercier »
Ellie Kennedy (Queen's University), "Rousseau and Werther: In Search of a Sympathetic Soul"
1997
Jean Coutin (Université de Paris-IV, Sorbonne), « L'utopie sexuelle devant l'histoire. La temporalité ambiguë du roman pornographique français du XVIIIe siècle »
1996
Richard Pickard (University of Alberta), "Environmentalism and "Best Husbandry": Cutting Down Trees in Augustan Poetry"
1995
Deborah McLeod (University of Alberta), "Doth a Single Monk a Gothic Make?: Constructing the Boundaries to Keep the Fictional Hordes at Bay"
1994
Stephen Snobelen (University of Victoria), "The Argument over Prophecy: An Eighteenth-Century Debate between William Whiston and Anthony Collins"
1992
Noel Elizabeth Currie (Vancouver), "Cook and the Cannibals: Nootka Sound, 1778"
1991
Jean Coates Cleary (University of Victoria), "'The Knife which Amputates the Morbid Limb': The Domestication of Female Desire in Late Georgian Feminocentric Conduct-Book Fiction"